12 Ağustos 2015 Çarşamba

Yatırım Teşvik Belgesi Kapsamındaki Makine ve Teçhizatlara İlişkin İşçilik ve Montaj Giderlerinin KDV İstisnası Karşısındaki Durumu

Yazar: Uğur UĞURLU*
E-Yaklaşım / Kasım 2013 / Sayı: 251


I- GİRİŞ
Bilindiği üzere 3065 sayılı KDV Kanunu’nun[1] 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur. Teşvik belgesi kapsamındaki bir malın KDV istisnasından yararlanabilmesi için bu malın yatırım teşvik belgesi eki listede yer alması, makine-teçhizat niteliğinde olması, mal ve hizmet üretiminde kullanılması ve bu üretim faaliyetlerinin tamamen veya kısmen indirim hakkı tanınan işlemlerden oluşması gerekmektedir.
Yatırım teşviki ile ilgili olarak uygulamada tereddüt edilen hususlardan biri de yatırım teşvik belgesi kapsamında alınan makine ve teçhizatların işletmeye kurulumunda yapılan işçilik ve montaj giderlerinin KDV istisnası kapsamına girip girmediğidir. Bizde makalemiz de bu hususu Vergi İdaresinin görüşleri doğrultusunda açıklamaya çalışacağız.
II- YATIRIM TEŞVİK BELGESİNİN KAPSAMI
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur. KDV Kanunu’nun 13/d maddesine göre, yatırım teşvik belgesi kapsamında makine ve teçhizat teslimleri KDV’den istisna edilmiş olup, istisna uygulamasına ilişkin esaslar 69, 72, 74, 81, 82, 84, 87, 88, 89, 95, 97 ve 99 Seri No.lu KDV Kanunu Genel Tebliğleri ile 2, 19, 47 ve 60 Seri no.lu KDV sirkülerlerde belirlenmiştir. Söz konusu tebliğler ve sirkülerde yapılan açıklamalar çerçevesinde şu hususları belirtebiliriz.
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre istisna kapsamına
  • Yatırım teşvik belgesine ekli listede belirtilen, 
  • Amortismana tabi olan, 
  • Mal veya hizmet üretiminde (direkt olarak) kullanılan, makine veya teçhizat istisna kapsamındadır.
Söz konusu istisna hükmü, teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine-teçhizat teslimlerine ilişkin olması nedeniyle, teşvik belgesinde yer alsa dahi, KDV mükellefiyeti bulunmayanlar ile makine-teçhizatı münhasıran indirim hakkı tanınmayan işlemlerde kullanacak olanlara yapılacak teslimlerde uygulanmayacaktır.
Aynı şekilde, KDV mükellefiyeti olmayan veya makine-teçhizatı münhasıran indirim hakkı tanınmayan işlemlerde kullanacak olanlar tarafından bu malların ithalinde de, teşvik belgesinde aksine bilgiler bulunsa bile KDV uygulanması gerekecektir.
Diğer taraftan;
  • Yatırım teşvik belgesine ekli listede işaretli olarak yer almayan, 
  • Amortismana tabi olmayan, 
  • Mal veya hizmet üretiminde (direkt olarak) kullanılmayan (üretilmiş mal veya hizmetin pazarlanmasına yahut idarî faaliyetlere yönelik olan), 
  • Sarf malzemeleri ve yedek parçalar ile hizmet üretiminde doğrudan ve zorunlu olarak kullanılanlar dışındaki masa, sandalye, koltuk, dolap, mefruşat gibi demirbaşlar makine ve teçhizat kapsamına girmediğinden
istisnadan yararlanamayacaktır.
Ayrıca taşıt araçları da makine ve teçhizat kapsamına girmemektedir. Bu nedenle otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, (Belediyeler ve İl Özel İdareleri ile bunların bağlı kuruluşları ve hisselerinin tamamına sahip oldukları şirketlerce şehir içi yolcu taşımacılığında kullanılmak üzere iktisap edilecek olanlar hariç) minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici (Euro normlarına haiz olanlar hariç) gibi taşıt araçları istisnadan faydalanamayacaktır. Ancak; yüklü ağırlığı 45 tonu geçen off road truck tipi kamyonlar ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi damperli kamyonlar, madencilikte kullanılan damperli kamyonlar, frigorifik kamyonlar, forkliftler, iş makineleri, vinçler, tarım makineleri ve benzerlerinin teslim ve ithalinde istisna kapsamında işlem yapılacaktır. Hastane yatırımlarına ilişkin teşvik belgelerinde yer alan ambulanslar, hastane yatırımları bakımından makine ve teçhizat niteliğinde olduklarından, bunların tesliminde de istisna uygulanması gerekmektedir. Ayrıca, yalnızca havaalanlarında yolcuları terminalden uçağa ve uçaktan terminale taşımak için kullanılan ve trafiğe çıkmayan apron otobüsü teslimleri de yukarıda belirtilen şartları taşımaları ve apron dışında taşımacılık işi yapmamaları kaydıyla, KDV istisnası kapsamında değerlendirilmektedir.
III- YATIRIM TEŞVİK BELGESİNİN UYGULAMASI
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendi kapsamında istisnadan yararlanmak için alınan teşvik belgesi kapsamına giren kalemler belgeyi veren idare tarafından belirlenmektedir. Düzenlenen yatırım teşvik belgelerine ekli listelerde makine ve teçhizat tanımına giren sabit kıymetler, belgeyi veren idare tarafından yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde belirlenerek istisnadan yararlanacakları açıkça ifade edilmektedir.
İstisnadan yararlanmak isteyen yatırımcılar teşvik belgesini ve eki listenin aslını satıcıya veya gümrük idaresine ibraz ederek istisna uygulanmasını talep edeceklerdir. Bu kapsamda işlem yapan satıcılar ve gümrük idareleri sabit kıymetin belgede istisna kapsamına giren mallar arasında yer aldığını belirledikten sonra KDV uygulamaksızın işlem yapacaklardır. Ayrıca listenin uygun bir yerine satılan veya ithal edilen mal miktarını belirten Listenin ..... sırasındaki ...... adet makina ve teçhizat ....... tarih ve ...... sayılı fatura /beyanname ile satılmıştır/ithali yapılmıştır.” şerhini koyarak imza ve kaşe (gümrük idarelerinde mühür) tatbiki suretiyle onaylayacaklardır.
Bu şekilde şerh düşülen liste ile yatırım teşvik belgesinin birer fotokopisi belge sahipleri tarafından imza ve kaşe tatbik edilmek suretiyle onaylanarak gümrük idarelerine veya satıcılara verilecektir.
Yatırımcılar, yatırım teşvik belgesi eki listelerde her bir makine ve teçhizat için belirtilen miktardan fazla istisna kapsamında mal alamayacaktır. Satıcıların, ibraz edilen listelerdeki şerhlere bakarak, bu miktarın aşılmamasına dikkat etmeleri gerekmektedir.
İstisna kapsamında mal satın almak isteyen alıcılar, bağlı oldukları vergi dairesine başvurarak, KDV mükellefiyetlerinin bulunduğuna ve makine-teçhizatı indirim hakkı tanınan işlemlerde kullanacaklarına dair belge alarak, bu belgenin örneğini gümrük idarelerine veya yurtiçindeki satıcılara ibraz etmeleri gerekmektedir.
İstisna uygulamasındaki temel faktör, teşvik belgesi ekindeki listede yer alan kalemlerden hangilerinin istisna kapsamında olduğunun, yetkili mercî tarafından belirlenmesidir. Bu konuda yetkili mercî, belgeyi vermiş olan idaredir. Yetkili Mercî, yatırımcının ibraz ettiği teşvik belgesi eki listenin altına bu listenin hangi sırasındaki makine ve techizatın istisna kapsamında olduğuna dair şerh koyarak onaylayacaktır. İstisnadan yararlanmak isteyen yatırımcılar, teşvik belgesi ve buna ekli listenin aslını (hangi yatırım kaleminin istisna kapsamında olduğuna dair şerh taşıyan listeyi) satıcıya veya gümrük idaresine ibraz edeceklerdir.
Bu istisnadan faydalanmak üzere vergi dairelerine dilekçe ile başvuran yatırımcılara söz konusu belge verilirken aşağıdaki hususlara dikkat edilir.
  •  Yatırımcının vergi dairesinde KDV mükellefiyetinin bulunup bulunmadığı tespit edilir.
  • Yatırımcının iştigal konusu ve yatırım sonunda üretilecek mal ya da hizmetin mahiyeti göz önünde tutularak, yatırım teşvik belgesi eki listelerde belirtilen makine-teçhizatın indirim hakkı tanınan işlemlerle ilgili olup olmadığı tespit edilir.
  • Daha sonra ihtilaflara neden olmaması için, indirim hakkı tanınan ve tanınmayan işlemleri birlikte yapan mükelleflerin (Devlet üniversite ve hastaneleri, Belediyeler vb.) durumu değerlendirilirken teşvik belgelerinde yer alan makine-teçhizatın hangi amaçla kullanılacağı mutlaka araştırılır.
Örneğin, Bir Devlet üniversitesinin öğrencilerin eğitiminde kullanacağı makine ve teçhizat, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile, üniversiteye yukarıda belirtildiği şekilde yazı verilmeyecektir. Bunun gibi, Belediyelerin asfalt dökümü, içme suyu tesisi ve kanalizasyon inşası gibi verginin konusuna girmeyen beledî faaliyetlerde kullanacakları makine-teçhizat için, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile, istisnadan yararlanmasına imkân tanıyan yazı verilmeyecektir. Ancak bir makine veya teçhizat indirim hakkı tanınmayan işlemler yanında indirim hakkı tanınan işlemlerde de kullanılacak ise söz konusu yazı verilecektir.
Örneğin, Çeşitli faaliyetleri nedeniyle KDV mükellefiyeti bulunan bir belediye, münhasıran yol yapım faaliyetlerinde kullanmak üzere teşvik belgeli olarak bir iş makinesi ithal etmiştir. Bu belediyenin yol yapım işi, verginin konusuna girmediğinden, yol yapımında kullanılan iş makinesi ithali dolayısıyla yükleneceği KDV, indirim konusu yapılamayacaktır. Bu nedenle, yol yapım faaliyetinde kullanılacak teşvik belgeli makinenin ithalatında istisnadan yararlanamayacaktır. Ancak, söz konusu iş makinesinin belediyeye ait iktisadi işletmede kullanılmak üzere ithal edilmesi halinde, iktisadi işletmenin faaliyetleri vergiye tabi olduğundan, iş makinesine ait ithal sırasında istisna uygulamasından yararlanacaktır.
Yatırım, teşvik belgesine uygun olarak gerçekleştirilmezse (teşvik şartları ihlal edilirse) yatırımcılar, alımda veya ithalde ödemedikleri KDV'yi, vergi cezası ve gecikme faizi ile birlikte ödemek zorunda kalacaklardır. Bir diğer ifadeyle yukarıdaki şartlara uygun olarak satış yapanlar, teslimden sonra yatırımın teşvik belgesinde öngörüldüğü şekilde gerçekleşmemesi nedeniyle ortaya çıkan vergi ve cezalardan sorumlu olmayacaklardır. Bu durumda ziyaa uğratılan vergi alıcılardan, yürürlükteki mevzuata göre ceza uygulanarak gecikme faizi ile birlikte tahsil edilecektir. Zamanında alınamayan vergiler ile cezalarda zamanaşımı verginin tarhının veya cezanın kesilmesini gerektiren durumun meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılının başından itibaren başlayacaktır.
Yatırım teşvik belgesinde yer alan makina ve teçhizatın teslim ve ithalatı ile ilgili istisna, "tam istisna" mahiyetindedir. İstisna kapsamına giren makina ve teçhizatı teslim edenler, bu malların iktisabı dolayısıyla yüklendikleri katma değer vergilerini genel esaslara bağlı kalmak şartıyla indirim konusu yapacaklar, indirimin mümkün olmaması halinde nakden veya mahsuben iade olarak talep edebileceklerdir.
IV- YATIRIM TEŞVİK BELGESİ KAPSAMINDAKİ MAKİNE VE TEÇHİZATLARA İLİŞKİN İŞÇİLİK VE MONTAJ GİDERLERİNİN KDV İSTİSNASI KARŞISINDAKİ DURUMU
KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat tesliminde uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer alsa dahi istisna kapsamına girmemektedir.
Nitekim Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[2] “…Buna göre, KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat tesliminde uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer alsa dahi istisna kapsamına girmemektedir. Bu çerçevede, firmanız tarafından yatırım teşvik belgesi sahibi mükellefe verilen izolasyon hizmeti genel oranda (%18) KDV ye tabi olacaktır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[3] “…Buna göre, ... adına düzenlenen YTB kapsamında yer alan makine ve teçhizatın firmanız tarafından ... ye teslimi KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamında KDV den istisna olacaktır.    Ancak, YTB kapsamında yer alsa dahi makine ve teçhizat niteliği taşımayan mallar ile hizmet mahiyetindeki işlerin bu istisna kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmadığından ... HES inşaatı için tarafınızca ifa edilecek inşaat taahhüt hizmetlerinde KDV istisnası uygulanması mümkün bulunmamaktadır..” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
Yatırım teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemler KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamında istisnadır. Bu uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da dahil toplam bedele uygulanması gerekmektedir.
Bir diğer ifadeyle yatırım teşvik belgesi kapsamında teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemleri de istisna kapsamında değerlendirileceğinden teşvik belgesi kapsamında teslim edilecek makine ve techizatın yatırım mahallindeki imal ve kurulum işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, KDV istisnası kurulum ve imal dahil toplam bedele uygulanacaktır. Bu nedenle düzenlenecek faturada makine veya techizatın  kurulum dahil toplam bedelinin yazılması yeterli olacaktır.
Ancak, bu sistemleri teslim edenlerin düzenledikleri faturada teslim bedelinden ayrıca göstereceği işçilik, montaj hizmeti KDV Kanunu'nun 13/d maddesine göre katma değer vergisinden istisna olmayacak, katma değer vergisine tabi olacaktır.
Ayrıca teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri için makine ve techizat faturasının içinde fakat ayrı bir bölümde veya farklı bir faturayla işcilik ve montaj giderlerinin belirtilmesi halinde bu tutarlar da KDV istisnasından yararlanamayacaktır. 
Ayrıca, teşvik belgeli yatırım mallarının teslimden ayrı olarak verilen tadil, bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka mükelleflerden alınan kurulum hizmetleri de KDV istisnası kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Konuyla ilgili verilmiş üç önemli muktezanın ilgili kısımları şöyledir.
Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[4]  “…Teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halin de teslimine teknik olarak imkan olmadığı için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemlerin de 13/d maddesindeki istisna kapsamında değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da dahil toplam bedele uygulanacaktır.
Teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri de dahil toplam bedel üzerinden istisna uygulanması, ancak, bu unsurlar için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde bu tutarlar düşülerek sadece makine ve teçhizat için istisna uygulanması gerekmektedir. Ayrıca, teşvik belgeli yatırım mallarına teslimden ayrı olarak verilen tadil, bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka mükelleflerden alınan kurulum hizmetlerinin istisna kapsamında değerlendirilmeyeceği tabiidir.
Buna göre, Kanun’un 13/d maddesi kapsamında ithal edilen makine ve teçhizatın inşaa ve montajının denetlenmesi hizmetinin istisna kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.   
Ordu Defterdarlığı vermiş olduğu bir muktezada [5] “..Teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemlerin de 13/d maddesindeki istisna kapsamında değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da dahil toplam bedele uygulanacaktır.
Teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri de dahil toplam bedel üzerinden istisna uygulanması, ancak, bu unsurlar için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde bu tutarlar düşülerek sadece makine ve teçhizat için istisna uygulanması gerekmektedir. Ayrıca, teşvik belgeli yatırım mallarına teslimden ayrı olarak verilen tadil, bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka mükelleflerden alınan kurulum hizmetlerinin istisna kapsamında değerlendirilmeyeceği tabiidir.
Buna göre, teşvik belgesi sahibi firmaya, belge ekinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden ayrı olarak tarafınızdan verilen otomasyon kurulum hizmetinin KDV Kanunu’nun 13/d maddesinde yer alan istisna hükmü kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.   
İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[6]  “…yatırım teşvik belgesi kapsamında teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halinde tesliminde teknik olarak imkan olmadığı için yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine teçhizat ve sistemleri de istisna kapsamında değerlendirileceğinden teşvik belgesi kapsamında otelinize teslim edilecek olan klima, havalandırma, yangın ihbar, soğutma, seslendirme sistemlerinin bu türden teslimler olması halinde, yatırım mahallindeki imal ve kurulum işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna kurulum ve imal dahil toplam bedele uygulanacaktır. Ancak, bu sistemleri teslim edenlerin düzenledikleri faturada teslim bedelinden ayrıca göstereceği işçilik, montaj hizmeti KDV Kanunu’nun 13/d maddesine göre katma değer vergisinden istisna olması mümkün bulunmamakta olup, katma değer vergisine tabi olacaktır.”
V- SONUÇ
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur. Teşvik belgesi kapsamındaki bir malın KDV istisnasından yararlanabilmesi için bu malın yatırım teşvik belgesi eki listede yer alması, makine-teçhizat niteliğinde olması, mal ve hizmet üretiminde kullanılması ve bu üretim faaliyetlerinin tamamen veya kısmen indirim hakkı tanınan işlemlerden oluşması gerekmektedir.
KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat tesliminde uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer alsa dahi istisna kapsamına girmemektedir.
Yatırım teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemler KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamında istisnadır. Bu uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da dahil toplam bedele uygulanması gerekmektedir.
Ancak, bu sistemleri teslim edenlerin düzenledikleri faturada teslim bedelinden ayrıca göstereceği işçilik, montaj hizmeti KDV Kanunu'nun 13/d maddesine göre katma değer vergisinden istisna olması mümkün bulunmamakta olup, katma değer vergisine tabi olacaktır.
Ayrıca teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri için makine ve techizat faturasının içinde fakat ayrı bir bölümde veya farklı bir faturayla işçilik ve montaj giderlerinin belirtilmesi halinde bu tutarlar KDV istisnasından yararlanamayacaktır.  Bir diğer ifadeyle teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri de dahil toplam bedel üzerinden istisna uygulanması, ancak, bu unsurlar için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde bu tutarlar düşülerek sadece makine ve teçhizat için istisna uygulanması gerekmektedir.


* Vergi Müfettişi
[1]  02.11.1984 tarih ve 18563 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
[2]              Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 04.02.2012 tarih ve  B.07.1.GİB.4.06. 17.01-130[2011-4-13-16]-156 sayılı Muktezası.
[3]              İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 05.03.2012 tarih ve  B.07.1.GİB.4.34.17.01-KDV.13-863 sayılı Muktezası.
[4]              Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 06.09.2011 tarih ve B.07.1.GİB.4.06.17.01-KDV-4:2010-14013-06/-697 sayılı Muktezası.
[5]              Ordu Defterdarlığı’nın, 02.02.2012 tarih ve B.07.4.Def.0.52.10.00-005-2  sayılı Muktezası.
[6]  İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, KDV.MUK.B.07.1.GİB.4.34.17.01.13.25-36465 sayılı Muktezası (Söz konusu Muktezaya http://www.vergidegundem.com/documents/10156/231084/Haziran2011-makale2.pdf adresinden ulaşılmıştır. Erişim: 03.10.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder