Yazar: Uğur UĞURLU*
E-Yaklaşım / Kasım 2013 / Sayı: 251
I- GİRİŞ
Bilindiği üzere 3065 sayılı KDV Kanunu’nun[1] 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur. Teşvik belgesi
kapsamındaki bir malın KDV istisnasından yararlanabilmesi için bu malın
yatırım teşvik belgesi eki listede yer alması, makine-teçhizat
niteliğinde olması, mal ve hizmet üretiminde kullanılması ve bu üretim
faaliyetlerinin tamamen veya kısmen indirim hakkı tanınan işlemlerden
oluşması gerekmektedir.
Yatırım
teşviki ile ilgili olarak uygulamada tereddüt edilen hususlardan biri
de yatırım teşvik belgesi kapsamında alınan makine ve teçhizatların
işletmeye kurulumunda yapılan işçilik ve montaj giderlerinin KDV
istisnası kapsamına girip girmediğidir. Bizde makalemiz de bu hususu
Vergi İdaresinin görüşleri doğrultusunda açıklamaya çalışacağız.
II- YATIRIM TEŞVİK BELGESİNİN KAPSAMI
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi
kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur.
KDV Kanunu’nun 13/d maddesine göre, yatırım teşvik belgesi kapsamında
makine ve teçhizat teslimleri KDV’den istisna edilmiş olup, istisna
uygulamasına ilişkin esaslar 69, 72, 74, 81, 82, 84, 87, 88, 89, 95, 97
ve 99 Seri No.lu KDV Kanunu Genel Tebliğleri ile 2, 19, 47 ve 60 Seri
no.lu KDV sirkülerlerde belirlenmiştir. Söz konusu tebliğler ve
sirkülerde yapılan açıklamalar çerçevesinde şu hususları belirtebiliriz.
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre istisna kapsamına
- Yatırım teşvik belgesine ekli listede belirtilen,
- Amortismana tabi olan,
- Mal veya hizmet üretiminde (direkt olarak) kullanılan, makine veya teçhizat istisna kapsamındadır.
Söz
konusu istisna hükmü, teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge
kapsamındaki makine-teçhizat teslimlerine ilişkin olması nedeniyle,
teşvik belgesinde yer alsa dahi, KDV mükellefiyeti bulunmayanlar ile
makine-teçhizatı münhasıran indirim hakkı tanınmayan işlemlerde
kullanacak olanlara yapılacak teslimlerde uygulanmayacaktır.
Aynı
şekilde, KDV mükellefiyeti olmayan veya makine-teçhizatı münhasıran
indirim hakkı tanınmayan işlemlerde kullanacak olanlar tarafından bu
malların ithalinde de, teşvik belgesinde aksine bilgiler bulunsa bile
KDV uygulanması gerekecektir.
Diğer taraftan;
- Yatırım teşvik belgesine ekli listede işaretli olarak yer almayan,
- Amortismana tabi olmayan,
- Mal veya hizmet üretiminde (direkt olarak) kullanılmayan (üretilmiş mal veya hizmetin pazarlanmasına yahut idarî faaliyetlere yönelik olan),
- Sarf malzemeleri ve yedek parçalar ile hizmet üretiminde doğrudan ve zorunlu olarak kullanılanlar dışındaki masa, sandalye, koltuk, dolap, mefruşat gibi demirbaşlar makine ve teçhizat kapsamına girmediğinden
istisnadan yararlanamayacaktır.
Ayrıca taşıt araçları da makine ve teçhizat kapsamına girmemektedir. Bu nedenle otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, (Belediyeler
ve İl Özel İdareleri ile bunların bağlı kuruluşları ve hisselerinin
tamamına sahip oldukları şirketlerce şehir içi yolcu taşımacılığında
kullanılmak üzere iktisap edilecek olanlar hariç) minibüs,
kamyonet, kamyon, treyler ve çekici (Euro normlarına haiz olanlar hariç)
gibi taşıt araçları istisnadan faydalanamayacaktır. Ancak; yüklü
ağırlığı 45 tonu geçen off road truck tipi kamyonlar ile karayoluna
çıkması mümkün olmayan kaya tipi damperli kamyonlar, madencilikte
kullanılan damperli kamyonlar, frigorifik kamyonlar, forkliftler, iş
makineleri, vinçler, tarım makineleri ve benzerlerinin teslim ve
ithalinde istisna kapsamında işlem yapılacaktır. Hastane yatırımlarına
ilişkin teşvik belgelerinde yer alan ambulanslar, hastane yatırımları
bakımından makine ve teçhizat niteliğinde olduklarından, bunların
tesliminde de istisna uygulanması gerekmektedir. Ayrıca, yalnızca
havaalanlarında yolcuları terminalden uçağa ve uçaktan terminale taşımak
için kullanılan ve trafiğe çıkmayan apron otobüsü teslimleri de
yukarıda belirtilen şartları taşımaları ve apron dışında taşımacılık işi
yapmamaları kaydıyla, KDV istisnası kapsamında değerlendirilmektedir.
III- YATIRIM TEŞVİK BELGESİNİN UYGULAMASI
KDV
Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendi kapsamında istisnadan yararlanmak
için alınan teşvik belgesi kapsamına giren kalemler belgeyi veren idare
tarafından belirlenmektedir. Düzenlenen yatırım teşvik belgelerine ekli
listelerde makine ve teçhizat tanımına giren sabit kıymetler, belgeyi
veren idare tarafından yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde
belirlenerek istisnadan yararlanacakları açıkça ifade edilmektedir.
İstisnadan
yararlanmak isteyen yatırımcılar teşvik belgesini ve eki listenin
aslını satıcıya veya gümrük idaresine ibraz ederek istisna uygulanmasını
talep edeceklerdir. Bu kapsamda işlem yapan satıcılar ve gümrük
idareleri sabit kıymetin belgede istisna kapsamına giren mallar arasında
yer aldığını belirledikten sonra KDV uygulamaksızın işlem
yapacaklardır. Ayrıca listenin uygun bir yerine satılan veya ithal
edilen mal miktarını belirten “Listenin ..... sırasındaki
...... adet makina ve teçhizat ....... tarih ve ...... sayılı fatura
/beyanname ile satılmıştır/ithali yapılmıştır.” şerhini koyarak imza ve kaşe (gümrük idarelerinde mühür) tatbiki suretiyle onaylayacaklardır.
Bu
şekilde şerh düşülen liste ile yatırım teşvik belgesinin birer
fotokopisi belge sahipleri tarafından imza ve kaşe tatbik edilmek
suretiyle onaylanarak gümrük idarelerine veya satıcılara verilecektir.
Yatırımcılar,
yatırım teşvik belgesi eki listelerde her bir makine ve teçhizat için
belirtilen miktardan fazla istisna kapsamında mal alamayacaktır.
Satıcıların, ibraz edilen listelerdeki şerhlere bakarak, bu miktarın
aşılmamasına dikkat etmeleri gerekmektedir.
İstisna
kapsamında mal satın almak isteyen alıcılar, bağlı oldukları vergi
dairesine başvurarak, KDV mükellefiyetlerinin bulunduğuna ve
makine-teçhizatı indirim hakkı tanınan işlemlerde kullanacaklarına dair belge alarak, bu belgenin örneğini gümrük idarelerine veya yurtiçindeki satıcılara ibraz etmeleri gerekmektedir.
İstisna
uygulamasındaki temel faktör, teşvik belgesi ekindeki listede yer alan
kalemlerden hangilerinin istisna kapsamında olduğunun, yetkili mercî
tarafından belirlenmesidir. Bu konuda yetkili mercî,
belgeyi vermiş olan idaredir. Yetkili Mercî, yatırımcının ibraz ettiği
teşvik belgesi eki listenin altına bu listenin hangi sırasındaki makine
ve techizatın istisna kapsamında olduğuna dair şerh koyarak
onaylayacaktır. İstisnadan yararlanmak isteyen yatırımcılar, teşvik
belgesi ve buna ekli listenin aslını (hangi yatırım kaleminin istisna
kapsamında olduğuna dair şerh taşıyan listeyi) satıcıya veya gümrük
idaresine ibraz edeceklerdir.
Bu
istisnadan faydalanmak üzere vergi dairelerine dilekçe ile başvuran
yatırımcılara söz konusu belge verilirken aşağıdaki hususlara dikkat
edilir.
- Yatırımcının vergi dairesinde KDV mükellefiyetinin bulunup bulunmadığı tespit edilir.
- Yatırımcının iştigal konusu ve yatırım sonunda üretilecek mal ya da hizmetin mahiyeti göz önünde tutularak, yatırım teşvik belgesi eki listelerde belirtilen makine-teçhizatın indirim hakkı tanınan işlemlerle ilgili olup olmadığı tespit edilir.
- Daha sonra ihtilaflara neden olmaması için, indirim hakkı tanınan ve tanınmayan işlemleri birlikte yapan mükelleflerin (Devlet üniversite ve hastaneleri, Belediyeler vb.) durumu değerlendirilirken teşvik belgelerinde yer alan makine-teçhizatın hangi amaçla kullanılacağı mutlaka araştırılır.
Örneğin,
Bir Devlet üniversitesinin öğrencilerin eğitiminde kullanacağı makine
ve teçhizat, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile, üniversiteye
yukarıda belirtildiği şekilde yazı verilmeyecektir. Bunun gibi,
Belediyelerin asfalt dökümü, içme suyu tesisi ve kanalizasyon inşası
gibi verginin konusuna girmeyen beledî faaliyetlerde kullanacakları
makine-teçhizat için, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile,
istisnadan yararlanmasına imkân tanıyan yazı verilmeyecektir. Ancak bir
makine veya teçhizat indirim hakkı tanınmayan işlemler yanında indirim
hakkı tanınan işlemlerde de kullanılacak ise söz konusu yazı
verilecektir.
Örneğin,
Çeşitli faaliyetleri nedeniyle KDV mükellefiyeti bulunan bir belediye,
münhasıran yol yapım faaliyetlerinde kullanmak üzere teşvik belgeli
olarak bir iş makinesi ithal etmiştir. Bu belediyenin yol yapım işi,
verginin konusuna girmediğinden, yol yapımında kullanılan iş makinesi
ithali dolayısıyla yükleneceği KDV, indirim konusu yapılamayacaktır. Bu
nedenle, yol yapım faaliyetinde kullanılacak teşvik belgeli makinenin
ithalatında istisnadan yararlanamayacaktır. Ancak, söz konusu iş
makinesinin belediyeye ait iktisadi işletmede kullanılmak üzere ithal
edilmesi halinde, iktisadi işletmenin faaliyetleri vergiye tabi
olduğundan, iş makinesine ait ithal sırasında istisna uygulamasından
yararlanacaktır.
Yatırım,
teşvik belgesine uygun olarak gerçekleştirilmezse (teşvik şartları
ihlal edilirse) yatırımcılar, alımda veya ithalde ödemedikleri KDV'yi,
vergi cezası ve gecikme faizi ile birlikte ödemek zorunda kalacaklardır.
Bir diğer ifadeyle yukarıdaki şartlara uygun olarak satış yapanlar,
teslimden sonra yatırımın teşvik belgesinde öngörüldüğü şekilde
gerçekleşmemesi nedeniyle ortaya çıkan vergi ve cezalardan sorumlu
olmayacaklardır. Bu durumda ziyaa uğratılan vergi alıcılardan,
yürürlükteki mevzuata göre ceza uygulanarak gecikme faizi ile birlikte
tahsil edilecektir. Zamanında alınamayan vergiler ile cezalarda
zamanaşımı verginin tarhının veya cezanın kesilmesini gerektiren durumun
meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılının başından itibaren
başlayacaktır.
Yatırım
teşvik belgesinde yer alan makina ve teçhizatın teslim ve ithalatı ile
ilgili istisna, "tam istisna" mahiyetindedir. İstisna kapsamına giren
makina ve teçhizatı teslim edenler, bu malların iktisabı dolayısıyla
yüklendikleri katma değer vergilerini genel esaslara bağlı kalmak
şartıyla indirim konusu yapacaklar, indirimin mümkün olmaması halinde
nakden veya mahsuben iade olarak talep edebileceklerdir.
IV-
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ KAPSAMINDAKİ MAKİNE VE TEÇHİZATLARA İLİŞKİN
İŞÇİLİK VE MONTAJ GİDERLERİNİN KDV İSTİSNASI KARŞISINDAKİ DURUMU
KDV
Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik belgesi
sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat tesliminde
uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer alsa dahi
istisna kapsamına girmemektedir.
Nitekim Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[2] “…Buna
göre, KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik
belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat
tesliminde uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer
alsa dahi istisna kapsamına girmemektedir. Bu çerçevede, firmanız
tarafından yatırım teşvik belgesi sahibi mükellefe verilen izolasyon
hizmeti genel oranda (%18) KDV ye tabi olacaktır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[3] “…Buna
göre, ... adına düzenlenen YTB kapsamında yer alan makine ve teçhizatın
firmanız tarafından ... ye teslimi KDV Kanunu’nun 13/d maddesi
kapsamında KDV den istisna olacaktır. Ancak, YTB kapsamında yer alsa
dahi makine ve teçhizat niteliği taşımayan mallar ile hizmet
mahiyetindeki işlerin bu istisna kapsamında değerlendirilmesi mümkün
bulunmadığından ... HES inşaatı için tarafınızca ifa edilecek inşaat
taahhüt hizmetlerinde KDV istisnası uygulanması mümkün
bulunmamaktadır..” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
Yatırım teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi
sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı
için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve
sistemler KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamında istisnadır. Bu
uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak
değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da
dahil toplam bedele uygulanması gerekmektedir.
Bir
diğer ifadeyle yatırım teşvik belgesi kapsamında teşvik belgesi sahibi
firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için
yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve
sistemleri de istisna kapsamında değerlendirileceğinden teşvik belgesi
kapsamında teslim edilecek makine ve techizatın yatırım mahallindeki
imal ve kurulum işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında
tutulmayacak, KDV istisnası kurulum ve imal dahil toplam bedele
uygulanacaktır. Bu nedenle düzenlenecek faturada makine veya techizatın
kurulum dahil toplam bedelinin yazılması yeterli olacaktır.
Ancak,
bu sistemleri teslim edenlerin düzenledikleri faturada teslim
bedelinden ayrıca göstereceği işçilik, montaj hizmeti KDV Kanunu'nun
13/d maddesine göre katma değer vergisinden istisna olmayacak, katma
değer vergisine tabi olacaktır.
Ayrıca
teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra
yapılan imal ve montaj işleri için makine ve techizat faturasının içinde
fakat ayrı bir bölümde veya farklı bir faturayla işcilik ve montaj
giderlerinin belirtilmesi halinde bu tutarlar da KDV istisnasından
yararlanamayacaktır.
Ayrıca,
teşvik belgeli yatırım mallarının teslimden ayrı olarak verilen tadil,
bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka mükelleflerden alınan
kurulum hizmetleri de KDV istisnası kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Konuyla ilgili verilmiş üç önemli muktezanın ilgili kısımları şöyledir.
Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[4] “…Teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi
sahibi firmaya bir bütün halin de teslimine teknik olarak imkan
olmadığı için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine,
teçhizat ve sistemlerin de 13/d maddesindeki istisna kapsamında
değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu uygulamada, yatırım mahallindeki
inşaa ve montaj işleri hizmet olarak değerlendirilip istisna dışında
tutulmayacak, istisna bu unsurlar da dahil toplam bedele uygulanacaktır.
Teşvik
belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan
imal ve montaj işleri de dahil toplam bedel üzerinden istisna
uygulanması, ancak, bu unsurlar için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde
bu tutarlar düşülerek sadece makine ve teçhizat için istisna uygulanması
gerekmektedir. Ayrıca, teşvik belgeli yatırım mallarına teslimden ayrı
olarak verilen tadil, bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka
mükelleflerden alınan kurulum hizmetlerinin istisna kapsamında
değerlendirilmeyeceği tabiidir.
Buna
göre, Kanun’un 13/d maddesi kapsamında ithal edilen makine ve
teçhizatın inşaa ve montajının denetlenmesi hizmetinin istisna
kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
Ordu Defterdarlığı vermiş olduğu bir muktezada [5] “..Teşvik
belgesi eki listelerde yer alan ve teşvik belgesi sahibi firmaya bir
bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı için, yatırım
mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve sistemlerin de
13/d maddesindeki istisna kapsamında değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu
uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak
değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da
dahil toplam bedele uygulanacaktır.
Teşvik
belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan
imal ve montaj işleri de dahil toplam bedel üzerinden istisna
uygulanması, ancak, bu unsurlar için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde
bu tutarlar düşülerek sadece makine ve teçhizat için istisna uygulanması
gerekmektedir. Ayrıca, teşvik belgeli yatırım mallarına teslimden ayrı
olarak verilen tadil, bakım, onarım, denetleme gibi hizmetler ile başka
mükelleflerden alınan kurulum hizmetlerinin istisna kapsamında
değerlendirilmeyeceği tabiidir.
Buna
göre, teşvik belgesi sahibi firmaya, belge ekinde yer alan makine ve
teçhizatların tesliminden ayrı olarak tarafınızdan verilen otomasyon
kurulum hizmetinin KDV Kanunu’nun 13/d maddesinde yer alan istisna hükmü
kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.” şeklinde açıklamada bulunulmuştur.
İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı vermiş olduğu bir muktezada[6] “…yatırım
teşvik belgesi kapsamında teşvik belgesi sahibi firmaya bir bütün
halinde tesliminde teknik olarak imkan olmadığı için yatırım mahallinde
kurulumu gerçekleştirilen makine teçhizat ve sistemleri de istisna
kapsamında değerlendirileceğinden teşvik belgesi kapsamında otelinize
teslim edilecek olan klima, havalandırma, yangın ihbar, soğutma,
seslendirme sistemlerinin bu türden teslimler olması halinde, yatırım
mahallindeki imal ve kurulum işleri hizmet olarak değerlendirilip
istisna dışında tutulmayacak, istisna kurulum ve imal dahil toplam
bedele uygulanacaktır. Ancak, bu sistemleri teslim edenlerin
düzenledikleri faturada teslim bedelinden ayrıca göstereceği işçilik,
montaj hizmeti KDV Kanunu’nun 13/d maddesine göre katma değer
vergisinden istisna olması mümkün bulunmamakta olup, katma değer
vergisine tabi olacaktır.”
V- SONUÇ
KDV Kanunu’nun 13. maddesinin (d) bendine göre, teşvik belgesi sahibi mükelleflere teşvik belgesi kapsamındaki makine-teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulmuştur. Teşvik belgesi
kapsamındaki bir malın KDV istisnasından yararlanabilmesi için bu malın
yatırım teşvik belgesi eki listede yer alması, makine-teçhizat
niteliğinde olması, mal ve hizmet üretiminde kullanılması ve bu üretim
faaliyetlerinin tamamen veya kısmen indirim hakkı tanınan işlemlerden
oluşması gerekmektedir.
KDV
Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamındaki istisna, yatırım teşvik belgesi
sahibi mükelleflere belge kapsamındaki makine ve teçhizat tesliminde
uygulanmakta olup, hizmetler yatırım teşvik belgesinde yer alsa dahi
istisna kapsamına girmemektedir.
Yatırım teşvik belgesi eki listelerde yer alan ve yatırım teşvik belgesi
sahibi firmaya bir bütün halinde teslimine teknik olarak imkan olmadığı
için, yatırım mahallinde kurulumu gerçekleştirilen makine, teçhizat ve
sistemler KDV Kanunu’nun 13/d maddesi kapsamında istisnadır. Bu
uygulamada, yatırım mahallindeki inşaa ve montaj işleri hizmet olarak
değerlendirilip istisna dışında tutulmayacak, istisna bu unsurlar da
dahil toplam bedele uygulanması gerekmektedir.
Ancak,
bu sistemleri teslim edenlerin düzenledikleri faturada teslim
bedelinden ayrıca göstereceği işçilik, montaj hizmeti KDV Kanunu'nun
13/d maddesine göre katma değer vergisinden istisna olması mümkün
bulunmamakta olup, katma değer vergisine tabi olacaktır.
Ayrıca
teşvik belgesinde yer alan makine ve teçhizatların tesliminden sonra
yapılan imal ve montaj işleri için makine ve techizat faturasının içinde
fakat ayrı bir bölümde veya farklı bir faturayla işçilik ve montaj
giderlerinin belirtilmesi halinde bu tutarlar KDV istisnasından
yararlanamayacaktır. Bir diğer ifadeyle teşvik belgesinde yer alan
makine ve teçhizatların tesliminden sonra yapılan imal ve montaj işleri
de dahil toplam bedel üzerinden istisna uygulanması, ancak, bu unsurlar
için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde bu tutarlar düşülerek sadece
makine ve teçhizat için istisna uygulanması gerekmektedir.
* Vergi Müfettişi
[1] 02.11.1984 tarih ve 18563 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
[2]
Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 04.02.2012 tarih ve
B.07.1.GİB.4.06. 17.01-130[2011-4-13-16]-156 sayılı Muktezası.
[3] İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 05.03.2012 tarih ve B.07.1.GİB.4.34.17.01-KDV.13-863 sayılı Muktezası.
[4] Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, 06.09.2011 tarih ve B.07.1.GİB.4.06.17.01-KDV-4:2010-14013-06/-697 sayılı Muktezası.
[5] Ordu Defterdarlığı’nın, 02.02.2012 tarih ve B.07.4.Def.0.52.10.00-005-2 sayılı Muktezası.
[6] İstanbul
Vergi Dairesi Başkanlığı’nın, KDV.MUK.B.07.1.GİB.4.34.17.01.13.25-36465
sayılı Muktezası (Söz konusu Muktezaya
http://www.vergidegundem.com/documents/10156/231084/Haziran2011-makale2.pdf
adresinden ulaşılmıştır. Erişim: 03.10.2012
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder